Het was vandaag weer zover. Maandag 20 december 2010, de eerste maandag van de kerstvakantie, tijd voor het peanut toernooi. Alle medewerkers van het Peanuts toernooi hadden weer flink vergaderd en voorbereidingen getroffen. De koffie stond alweer klaar voor alle ouders en het veld stond klaar om bespeeld te worden.
Ruim voor het startschot stond iedereen al trappelend voor de deur. De spanning en enthousiasme was te zien en te voelen in de zaal. Wanneer Anja om 12:00 in de microfoon begon te praten was het doodstil. De voorbereidingen van het toernooi gaan nu toch echt beginnen. Na een warm welkom van Anja, werden alle basketballers door Anita bij hun coaches geplaatst en kregen alle teams een eigen professionele naam. Om goed warm aan het toernooi te kunnen beginnen startten we eerst met een warming up onder leiding van Kinou en Adrie. Toen iedereen klaargestoomd was om te dan nu echt wedstrijden te gaan spelen kon het toernooi beginnen. Coby stond al klaar met de formulieren zodat alle teams naar de speelvelden gewezen konden worden.
Op veld 3 en 4 werden er felle wedstrijden gespeeld. Op veld 1 rolden de rolstoelbasketballers over het veld. En op het overige veld werd de ‘race 4 fun’ gespeeld. Tussen de wedstrijden door werden er nog vrije worpen geschoten. Kortom, één groot basketbalfeest.
Als afsluiting van het toernooi werd er nog één groot lay up wedstrijd gehouden. De eerste ronde was een oefenronde. Vervolgens werd de finale gespeeld.
Iedereen zat nog vol zenuwen van de lay up wedstrijd. Alle spelers zaten gespannen op de grond te wachten op de prijsuitreiking. Er werden o.a. prijzen uitgereikt aan het team dat het sportiefst was, het beste samen speelden, MVP U8 en U10, de lay up wedstrijd winnaar U8 en U10 en het beste rolstoelbasketbalteam. Iedereen ging naar huis met een prijs en oorkonde in zijn hand. Onze conclusie: alweer een geslaagd peanut toernooi.
Als slotwoord willen wij alle medewerkers bedanken die dit toernooi mogelijk gemaakt hebben. Ons dankwoord gaat uit naar alle barvrijwilligers, Wim Kulk als fotograaf, toernooivrijwilligers, coaches, scheidsrechters, tafelaars en de beheerders van Sporthal Cleijn Duin. Maar vooral de (rolstoel)basketballers willen wij het meest bedanken want zonder jullie allemaal kan het hele toernooi niet doorgaan.