In één van de succesvolste weken in de geschiedenis van de Katwijkse basketballvereniging Solar-systemen Grasshoppers aan het eind van vorig jaar, was nog meer succes op de achtergrond te melden. Waar bekersucces tegen Eredivionist Rotterdam was te noteren door Heren 1, de Final Four om het winterkampioenschap door Dames1 werd gewonnen en het prijzen regende op het Sportgala van Katwijk, konden ook nog sponsorcontracten worden getekend.
Eén daarvan was de continuering van het jaren eerder afgesloten contract met de plaatselijke Rabobank uit Katwijk. Inmiddels is de bank gefuseerd met die uit Leiden en ook hier paste sponsoring van Grasshoppers in de doelstellingen van de ‘nieuwe’ Rabobank.

De Rabobank ziet onderlinge samenwerking als beste middel om haar doelen te bereiken. Samen sta je immers sterker dan alleen. Een bank van en voor klanten, gericht op een langdurige relatie met hun klanten. De Rabobank staat midden in de samenleving. Samen met de klanten wordt gewerkt aan verbetering van de lokale leefomgeving en bedrijfssectoren. Daarbij hoort ook sponsoring wat door de lokale Rabobank Leiden-Katwijk (na de fusie) opnieuw is voortgezet als o.a. teamsponsor van Meisjes onder 20 (Eredivisie) van Solar-systemen Grasshoppers. De maatschappelijke betrokkenheid van de vereniging (zoals sporten voor G-team, rolstoelteam en clinic voor jeugd AZC) speelde daarbij ook een belangrijke rol.

Voorafgaand aan de sensationele bekerwedstrijd van Heren 1 ondertekenden Frank van Noort, manager marketing en communicatie en Kees Ouwehand, voorzitter sponsorcommissie een nieuw 2-jarig contract.